
Jak robić dobre zdjęcia produktowe do sklepu PrestaShop
Nie każdy sklep posiada profesjonalne studio fotograficzne, z drogim sprzętem, blendami, lampami itp. Jednak każdy sklep chcę jak najlepiej zaprezentować swoje produkty, często tanim kosztem. W tym poście przedstawię kilka life hacków z fotografii produktowej.
Naturalne światło
Profesjonalne zdjęcia wymagają dobrego oświetlenia, co w sytuacji, kiedy nie posiadamy ani lampy, ani softboxów, czy innych gadżetów? Z pomocą przychodzi nam światło dzienne. Zdjęcia wykonywane w naturalnym świetle najlepiej oddają kolory. Jednak na dłuższą metę lepiej zaopatrzyć się, chociaż w jedną, a najlepiej 2 lampy.
Ostrość obrazu
Należy zwracać uwagę czy zdjęcia nie są rozmazane. Klient ma do dyspozycji tylko to, co mu zaprezentujemy w ofercie produktów. Nie ma możliwość dostrzec na żywo przedmiotu, którym jest zainteresowany, może jedynie oglądnąć zdjęcia. Dlatego warto zwrócić uwagę na dokładną prezentację. Uwieczniaj detale, strukturę, kolory.
Odpowiednie tło
Zdjęcia sprzedażowe na wielu serwisach wymagane mają białe tło. Tego należy przestrzegać, jednak często tyczy się to tylko zdjęcia głównego, a co z pozostałymi? Zalecamy przedstawiać produkt w pełnej okazałości oraz tak, by klient zza ekranu mógł go poczuć, przymierzyć. O co chodzi? W zależności od produktu, jaki prezentujemy, zaprezentujmy go w sytuacji, do której jest przeznaczony. Jeśli sprzedajesz buty, zaproś do zdjęć modelkę/modela, który użyczy swoje nogi do zdjęć. Jeśli sprzedajesz materac dmuchany, zaprezentuj go na plaży, z modelką, dziećmi, w pełnym słońcu, nad wodą. Oczywiście nie musisz do tego wykupować wakacji all inclusive w Egipcie dla modelki, jej dzieci i fotografa. Wystarczy odpowiednio przygotowane studio fotograficzne. Sprzedajesz noże kuchenne, to zaprezentuj je w kuchni, podczas gotowania. Nawet nie musi być widoczna twarz kucharki – wystarczy dłoń krojąca pomidora na desce, fajne ustawione światło i odpowiednie ułożenie dłoni tak by w oczy rzucał się nóż. Sprzedając np. perfumy, bardzo ciężko na zdjęciu oddać jego przeznaczenie czy zapach. Jednak nawet tutaj można zaczarować. Wizja buteleczki perfum skropiona wodą daję odczucie świeżości, lekkości, czystości – jak np., zapach w niej schowany, czy buteleczka pośród połówek cytrusów… od razu wiadomo, co na myśl przychodzi.
Czystość
Produkt prezentowany na zdjęciu musi lśnić. Aparat wychwytuje najmniejsze zadrapania, kłaczki czy brudy. Od razu zniechęci to klientów do kupna. Warto odpowiednio przygotować produkty, przetrzeć z kurzu, brudu, ubrania wyprasować, zamki pozamykać, ustawić odpowiednio w kadrze. Niech zdjęcia będą schludne.
Dobre zdjęcia produktu to połowa sukcesu. Nie od dzisiaj wiadomo, że ludzie kupują oczami. A jakie są twoje pomysły na udoskonalenie sesji produktowych? Daj koniecznie znać w komentarzu.