
Pop-Up w sklepie PrestaShop
Okienka Pop-Up pojawiły się w sieci wiele, wiele lat temu. Kojarzone były z utrudnionym dostępem do strony docelowej czy z wirusami. Wyskakujący Pop-Up w sklepie powodował złość, irytację i niezadowolenie odbiorcy oraz często kończyło się to rezygnacją z dalszego zagłębiania się w witrynę internetową. Do dzisiaj wiele osób nie lubi okienek Pop-Up bądź tolerują je w okrojonej ilości. Mimo wszystko jest to narzędzie bardzo pomocne w marketingu internetowym i potrafi zdziałać cuda. Jak zatem używać okienka Pop-Up w sklepie PrestaShop? Poniżej kilka rad oraz poradnik jak zainstalować moduł Pop-Up w sklepie PrestaShop.
Wysoka jakość informacji okienka Pop-Up
Warto przede wszystkim ustalić cel Pop-Upu. Co chcemy pozyskać przez zastosowanie okienka. Najczęściej dobierane informacje w okienkach Pop-Up w sklepie PrestaShop to zapisanie się do Newslettera, informacja o aktualnej promocji, aktualności najważniejsze ze sklepu, informacja o nowej kolekcji. Są to bardzo ważne komunikaty, które interesują klientów. Szkoda atakować klienta okienkami na każdej możliwej podstronie z mało istotnymi rzeczami, ponieważ może się to skończyć obrażeniem się na nasz sklep, a tego byśmy nie chcieli.
Czas wyświetlania okienka Pop-Up w sklepie PrestaShop
Przez zastosowanie modułu Popup - wyskakujące okienka ExitPopup możemy dozować zarówno czas, przez jaki ma się wyświetlać okienko (jeśli nie zostanie ono zamknięte samodzielnie przez klienta) oraz czas, po jakim od otwarcia strony internetowej ma się wyświetlić okienko Pop-Up. Dzięki tej drugiej funkcji, klienci będą mogli spokojnie przez pierwsze sekundy zapoznać się z samym sklepem, a dopiero po chwili pokaże im się informacja, np. "Hej, chciałbyś się zapisać do naszego Newslettera, zyskać kody rabatowe na zakupy i powiadomienia o nadchodzących kolekcjach?" Dzięki temu klient ma czas, żeby dowiedzieć się, co sprzedajesz, jaki jest asortyment sklepu, jak sam sklep wygląda wizualnie, czy mu pasuję oraz zapoznać się z cenami. Dopiero po pierwszym wrażeniu jest skłonny zdecydować czy warto się zapisać do subskrypcji, czy nie. Jeśli od razu, na wstępie cały sklep mu zniknie z oczu na poczet subskrypcji - marne szanse na zapisanie się. Nikt nie kupuję kota w worku, prawda?
Opcja Exit Pop-Up jest również bardzo interesującą funkcją modułu zarówno dla klienta, jak i właściciela sklepu! Jeśli kursor myszki zbliża się do zamknięcia karty, wtedy masz swoją ostatnią szansę na zatrzymanie klienta. Gorąca oferta "-20% na dzisiejsze zakupy!" czy inna zachęta. Możesz zaproponować wszystko! Wiele razy klienci przez zastosowanie Exit Pop-Up i kuszącej oferty w nim pozostają na zakupy w sklepie.
Design okienka Pop-Up
Moduł pozwala na wystylizowanie okienka tak, by wizualnie pasował on do witryny sklepowej. Dobranie wielkości, kolorów, paddingów, zaokrągleń, grafik, skalowania, grubości, tekstów. Całkowite dostosowanie wyglądu pod sklep.
Konfiguracja okienka Pop-Up w sklepie PrestaShop
Pierwszym krokiem jest oczywiście zakup modułu, jest on dostępny w sklepie www.DobreWtyczki.pl. Przechodzimy do płatności, dostajemy moduł w pliku .zip. W panelu administracyjnym PrestaShop wybieramy zakładkę Ulepszenia>Moduły>Katalog. Wybieramy z prawego, górnego roku opcję Załaduj Moduł i przenosimy pobrany plik .zip w wyznaczone pole. Moduł zostaje zainstalowany i przechodzimy do konfiguracji. Do wyboru mamy wiele opcji stylizacji oraz ustawień okienek. Możemy dostosować czy okienka mają wyświetlać się na urządzeniach mobilnych, ich zawartość, wygląd itp.
Wiemy, jak kusząca jest opcja załadowania sklepu Pop-Upami po brzegi, jednak rozsądniej będzie zastosować tylko kilka okienek, ale mogących faktycznie wpłynąć na odczucia klienta pozytywnie. Poniżej nasza propozycja ustawienia okienek Pop-Up w sklepie PrestaShop.
1. Okienko umożliwiające zapisanie się do Newslettera na pierwszej stronie, wyświetlające się po 10/30 sekundach od otwarcia strony.
2. Okienko Exit Pop-Up w sytuacji, kiedy kursor myszki zbliża się do wyjścia z karty z ofertą znaczącej promocji na zakupy w tym dniu bądź promocji na wyznaczone produkty.
3. Okienko z promocyjną ceną konkretnego produktu w jego karcie, jednak produkt ten nie jest oficjalnie na sklepie objęty żadnymi promocjami.
Nasze propozycje są klasyczne, ale dobre jakościowo, a Ty jak wykorzystałbyś okienka Pop-Up w sklepie PrestaShop?