
5 sposobów na budowanie relacji z e-klientami w sklepie PrestaShop
Relacje z klientami w sklepie stacjonarnym buduję się znacznie prościej niż w sklepie online. W sklepie internetowym klient ani nas nie widzi, ani bardzo często nawet z nami nie zamieni słowa w wiadomościach, ponieważ wszystko mamy zautomatyzowane. Jednak relacja klient - sprzedawca jest bardzo ważna. Dobre odczucia klientów przyciągają nowych, a stali wiernie wracają na zakupy. Budowanie relacji z klientami w sklepie PrestaShop.
1. Szybkie odpowiadanie na e-maile
Podstawowym krokiem do wysokiej jakości obsługi i zadowolenia klientów jest szybkie odpowiadanie na e-maile. Poprawna polszczyzna, dobre maniery, rzeczowa odpowiedź. Adresuj wiadomości, posiłkując się imieniem klienta. Czuj się wyróżniony, że spośród całej konkurencji On właśnie wybrał Twój sklep.
2. Przypomnij o sobie
Czasami zapominamy o jakimś sklepie, restauracji, hotelu. Jeśli otrzymałeś zgodę na kontakt to odezwij się. Zaproponuj rabat na zakupy, obiad czy nocleg w związku z dłuższą nieobecnością. Pokaż, że pamiętasz o klientach i dbasz o nich. W prosty sposób możesz zaproponować nowym klientom zostawienie do siebie namiaru przez okienko Pop-Up. Więcej o zastosowaniu okienek Pop-Up dowiesz się z naszego poprzedniego wpisu: Pop-Up w sklepie PrestaShop.
3. Ułatwione zakupy - zaoszczędzony czas
Klienci cenią prostotę. Zamiast bez sensu pisać wiadomości do sklepu, jak wygląda wysyłka, jaka jest rozmiarówka ubrań, kiedy zostanie wysłane zamówienie, czy możliwe jest uzyskanie rabatu na zakupy itp. Możesz od razu w prosty sposób zawrzeć odpowiedzi na te najczęściej powtarzające się pytania. Oto nasze zestawienie:
Szybkie zakupy z walidacją pozwolą ograniczyć proces zakupu do 1 strony. Informacje niezbędne do wypełnienia podczas transakcji zostały ograniczone do minimum.
Licznik na pasku informacyjnym pozwalający odliczać czas do zakończenia aktualnie trwającej promocji. Klient od razu widzi ile czasu dokładnie mu zostało. Licznik możemy również wykorzystać w celach informowania o nadchodzącej kolekcji czy aktualnie trwającym czasie urlopowym.
Odliczanie czasu do wysyłki. Nic więcej dodawać nie trzeba. Klienci cenią tę funkcję w sklepach i odwdzięczają się brakiem dodatkowych zapytań o dostawy.
Progi rabatowe w koszyku dają możliwość skonfigurowania rabatów pod określone kwoty. Rabat nalicza się automatycznie, a w koszyku wyświetla się informacja o osiągniętym progu.
Dodatkowe zakładki w karcie produktu pozwolą dokładnie i szczegółowo opisać produkty. Zaoszczędzimy czasu klientom, ponieważ wszystkie dane dotyczące asortymentu będą ogólnodostępne pod każdym produktem.
Powiększenie zdjęcia koloru produktu również pozwoli dokładniej klientom zagłębić się w przedmiot, poznać teksturę.
Co, jeśli produkt z naszej oferty jest aktualnie niedostępny? Z pomocą przychodzą powiadomienia o dostępności produktu, które automatycznie, po uzupełnieniu stanów magazynowych wysyłają wiadomość oczekującemu klientowi oraz niedostępne produkty na końcu kategorii pozwolą na zachowanie w sklepie ładu i porządku, a klienci nie będą marnować czasu na przeglądanie nieaktywnego asortymentu.
4. Rozpieszczanie klientów sklepu PrestaShop
Warto zastanowić się jak możemy sprawić przyjemność naszym klientom. Każdy lubi prezenty, szczególnie te całkowicie za darmo. Prowadząc sklep odzieżowy możesz do zamówień dorzucić słodkości typu cukierek krówka logowany, zapach do szafy, czy fajną przywieszkę do torebki. Sprzedając akcesoria do samochodów dodaj zawieszkę zapachową na lusterko, chusteczki do czyszczenia tapicerki czy bon na kolejne zakupy.
5. Szczerość
Mów prawdę. Jeśli powinie Ci się noga nie mów, że coś nie miało miejsca. Przyznaj się i powiedz, że wiesz, że firma zawaliła i na czas nie wysłała zamówienia, jednak jesteśmy tylko ludźmi i prosisz i wyrozumiałość, możesz zaproponować z tego tytułu rabat bądź dorzucić do paczki gratis. Każdy ma prawo popełniać błędy, a przyznając się do nich zyskasz w oczach klienta autenczyczność.
Daj znać w komentarzu, czy stosujesz wszystkie powyższe sposoby.