cart10 0 Koszyk
3 Konto
Kontakt z nami
4 Info
Ważne wskaźniki w sklepie PrestaShop
Napisał   |  01/07/2021 19:00:00
 Ważne wskaźniki w sklepie PrestaShop

 Ważne wskaźniki w sklepie PrestaShop

Prowadząc sklep oparty o PrestaShop, posiadamy również dostęp do różnych statystyk. Jednak jak je czytać, które są kluczowe dla nas, przedsiębiorców? Co oznaczają? Z tego artykułu dowiesz się jak czytać statystyki w e-commerce.

Liczba odwiedzin

Początkiem drogi po sukces sprzedażowy jest fakt zaistnienia. Jeśli w sklepie nie ma ruchu, to należy zastanowić się nad działaniami marketingowymi przyciągającymi klientów. Jak rozreklamować sklep by ludzie go poznali. O pomysłach na rozkręcenie biznesu pisaliśmy tutaj: SKLEP INTERNETOWY – 8 POMYSŁÓW JAK ROZKRĘCIĆ BIZNES.

Widząc już ruch na stronie, należy monitorować źródło, skąd docierają klienci, wtedy można w łatwy sposób wybrać formę reklamy. Jeśli najwięcej odwiedzin mamy z Facebooka to idealnym rozwiązaniem będzie płatna kampania na Facebooku.

Wskaźnik konwersji

Wiemy już ile osób odwiedza nasz sklep, teraz czas na wskaźnik konwersji, czyli ile osób, z tych wszystkich odwiedzających realizuje zamówienia. Dzięki wskaźnikowi konwersji będziesz mógł w łatwy sposób zaprognozować średnią sprzedaż w sklepie przy innym ruchu.

Średnia wartość zamówienia

Dzięki temu wskaźnikowi dowiesz się, jaka jest średnia wartość koszyka Twoich klientów, czyli ile średnio przeznaczają na jedne zakupy Twoi klienci.

Współczynnik porzuconych koszyków

Bardzo ważna informacja. Dzięki niej dowiemy się, ile osób podczas zakupów w sklepie rezygnuje z płatności. Jeśli współczynnik jest wysoki, należy przyjrzeć się ścieżce zakupowej, sprawdzić responsywność podczas płatności. Jeśli w sklepie wszystko wyświetla się prawidłowo, warto zwrócić uwagę na metody płatności oraz wysyłki, może jest za mało opcji.

Jeśli chcesz uniknąć porzuconych koszyków, zalecamy zakup naszego modułu: Przypomnienia o nieopłaconych zamówieniach, dzięki któremu klient otrzyma przypomnienie o niesfinalizowanych zakupach na adres mailowy oraz moduł: Szybkie zakupy z walidacją, który znacząco upraszcza proces zamówienia, przez co ilość porzuconych koszyków również maleje!

Wartość życiowa klienta

Wskaźnik ten pokazuje na przestrzeni dłuższego czasu, np. roku, jaki przychód udało Ci się osiągnąć z tego, konkretnego klienta. Wskaźnik ten pokazuję czy klienci wracają do sklepu, a co za tym idzie, są zadowoleni z Twojej oferty.

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak ważne są statystyki? Daj znać czy chociaż jedną wartością Cię zaskoczyliśmy.

Koszyk

Karta jest pusta

3

Konto

Nie masz konta?
Kliknij tutaj, aby założyć nowe konto
4