Jak ułatwić zakupy w sklepie PrestaShop
W naszym poście przedstawimy kilka sposobów, które ułatwią klientowi zakupy w sklepie PrestaShop.
Szybkie zakupy z walidacją
Niestety, w PrestaShop system zakupowy jest niedopracowany. Rozłożenie danych osobowych, sposobu dostawy oraz płatności na oddzielne strony skutkować może rezygnacją z zakupów przez klientów. W celu uniknięcia strat polecamy instalację modułu, który usprawni proces zamówienia i klienci nie będą tak szybko rezygnować z zakupu.
Zakupy bez rejestracji
Wielu klientów nie czuje potrzeby oraz ochoty kolejnej rejestracji w sklepie internetowym. Dając możliwość dokonania zakupów bez rejestracji, nie wymuszamy na klientach nic. Jedni się zarejestrują, inni nie, ale zakupu chętnie dokonają. Warto rozważyć taką opcję. Prawdopodobnie w sklepie dojdzie kilka dodatkowych zamówień.
Rozwinięte metody płatności
Wiele metod płatności pozwoli wybrać klientowi najwygodniejszą opcję dla niego. Ludzie doceniają proste płatności, typu PayPal lub płatność blikiem.
Prosta witryna internetowa
Ludzie cenią sobie prostotę i z miłą chęcią dokonują zakupów w sklepach, które są proste w obsłudze, intuicyjne, czytelne, produkty podzielone według kategorii i wiele, wiele innych. Warto skupić się na 2 kolorach na stronie, prostym interfejsie oraz czytelnej prezentacji produktów.
Wersja mobilna
Klienci coraz częściej sięgają po swoje smartfony, żeby dokonać zakupów internetowych. Przez to sklepy internetowe muszą być przystosowane pod urządzenia mobilne. Aktualnie powinno być to standardem w ofercie programisty. Każdy w kieszeni posiada swój smartfon, jednak nie każdy ma pod ręką zawsze laptop. Warto o tym pamiętać.
PopUp z promocją
Oczywistym jest fakt, że okienka wyskakujące w dużej ilości odrzucają klienta od witryny internetowej. Jednak okienko oferujące promocję już zmienia postać rzeczy. Moduł PopUp już jest tak rozwinięty, że możemy zaprojektować okienko pojawiające się w momencie, kiedy kursor myszki klienta zbliża się do przycisku zamknięcia karty! Dzięki takiemu rozwiązaniu tuż przed opuszczeniem sklepu przez klienta mamy szanse jeszcze go czymś zatrzymać i zachęcić do zakupów w naszym sklepie.