cart10 0 Koszyk
3 Konto
Kontakt z nami
4 Info
Przed założeniem sklepu PrestaShop
Napisał   |  04/03/2021 18:00:41   |   PrestaShop
Przed założeniem sklepu PrestaShop

Przed założeniem sklepu PrestaShop

Rozeznanie w naszej branży

     Przed rozpoczęciem prac nad otwarciem sklepu internetowego PrestaShop należy przede wszystkim mieć pomysł na siebie, czyli wybrać swoją branżę. Na początku drogi zdecydowanie powinno się kłaść nacisk na ograniczony asortyment do konkretnej kategorii. Zapewni to większe zyski niż rozległe kategorie z różnych niszy. W celu odpowiedniego przebadania swojej branży należy sprawdzić jej popyt, kiedy dane produkty mają największą ilość wyszukiwań w wyszukiwarkach, kiedy największe sprzedaże, ponieważ może się okazać, że nasza branża jest sezonowa, a popyt na nią jest tylko jeden miesiąc w roku.

Dostosowanie sklepu PrestaShop pod nasze możliwości

     Mierz siły na zamiary. Jeśli nie posiadasz dużych przestrzeni do dyspozycji, warto zastanowić się, czy sprzedaż wielkogabarytowych produktów będzie opłacalne. Czy nie lepiej skupić się na sprzedaży produktów, które nie zajmują dużej powierzchni i są łatwiejsze do przechowywania? Czy produkty mają datę ważności, czy wymagają przechowywania w chłodniach itp.?

Dropshipping czy może sklep z magazynem

     Obecnie praktykuje się dwa modele sprzedaży w sklepach internetowych. Dropshipping, czyli wysyłką zajmuję się dostawca danego produktu, my fizycznie nie mamy asortymentu w swoim magazynie, zamówienie przekazujemy do dostawcy i on wysyła produkt bezpośrednio do klienta. Forma ta jest znacznie korzystniejsza pieniężnie, ponieważ nie wymaga nakładu finansowego w postaci zapełniania magazynu i opłacania wynajmu powierzchni. Drugim modelem sprzedaży jest standardowy sklep z magazynem, czyli przechowywanie danych produktów, wystawianie ich w swoim sklepie i wysyłanie ze swojego magazynu.

Przeliczenie zysków i strat

     Warto zwrócić uwagę na zarobek. Produkty należy dobierać tak, by opłacało się je sprzedawać. Marża jest tutaj kluczowa. Opcji jest kilka: możemy dużo zainwestować, ale w drogie produkty, przez co będziemy mieć ich małą ilość, jednak marża będzie wysoka. Kolejna opcja to tanie rzeczy, w dużej ilości i za małą kwotę - kilka złotych bądź nawet groszy na jednym produkcie - marża niska jednak tani produkt w konkurencyjnej cenie jest łatwiej sprzedawalny co daje zysk małymi łyżeczkami, ale do celu. Kolejna opcja, najmniej realna, najbardziej opłacalna - wstrzelić się w rynek z produktami, które są do kupienia tanio, a sprzedawać je dużo drożej - marża wysoka. 

Marketing dźwignią handlu

     Przed rozpoczęciem sprzedaży należy wybrać swoją drogę dotyczącą marketingu. Wybierz formę promocji oraz reklamy, z której skorzystasz. Lepiej skupić się na jednej konkretnej platformie, jeśli po czasie nie będzie efektów, wtedy należy przejść na kolejną. Najczęściej wybierane portale do promocji to Facebook, Instagram, YouTube, Tik Tok, oraz płatne reklamy Google AdWords. Dobierając portal internetowy, należy zastanowić się, na którym z nich jest nasza docelowa grupa odbiorców. 

Koszyk

Karta jest pusta

3

Konto

Nie masz konta?
Kliknij tutaj, aby założyć nowe konto
4